Sigurnosni pomoćni sistemi
Na tvojoj strani.
Bez obzira šta prevoziš na svom kamionu: Najvažnija je vožnja bez nezgoda. Sistemi asistencije kompanije Mercedes‑Benz Trucks mogu da ti pomognu da sačuvaš pregled i da kontrolisano upravljaš svojim vozilom na putu – posebno u kritičnim situacijama. Zakonski standardi EU koji važe od polovine 2024. godine za bezbednosne sisteme asistencije nisu samo ispunjeni već delimično i premašeni u obimu. To se od Mercedes‑Benz Truck i očekuje.
Skretanje i promena trake
Active Sideguard Assist 2
- Nadzor na strani vozača i suvozača
- Dvostepeni sistem prepoznavanja opasnosti (prvo vizuelna informacija, zatim vizuelno i zvučno upozorenje)
- Može da prepozna i upozori na opasnosti u celokupnom opsegu brzine
- Može aktivno da interveniše i zakoči prilikom skretanja udesno (saobraćaj sa desnim smerom kretanja) odn. ulevo (saobraćaj sa levim smerom kretanja) u opsegu brzine do 20 km/h u slučaju izostanka reakcije na vizuelno i zvučno upozorenje
Kočnice
Active Brake Assist 6 Plus
- Ažuriranje postojećeg Active Brake Assist 6 da bi se rano ispunile nove AEBS zakonske odredbe za 09/28
- Beleženje okoline od 270° zahvaljujući tehnologiji kamera kao i dodatni radarski senzori na glavnim svetlima i sa strane
- Sada može još bolje da reaguje na pešake kao o na bicikliste do 60 km/h
- Kod vozila koja se kreću i stoje može da postigne znajačno bolje izbegavanje nezgode pri brzini do 90 m/h
- Može da reaguje na vozila u pokretu i zaustavljena vozila u krivinama sa velikim radijusom, npr. na autoputu
- Dvostepeni sistem upozorenja: ukoliko se prepozna opasnost, prvo se javlja optičko i zvučno upozorenje sa istovremenim delimičnim kočenjem, a zatim, ako vozač ne reaguje, automatsko potpuno kočenje
- Vizuelna napomena ako nakon 15 sekundi vožnje pri brzini od preko 10 km/h puna snaga sistema nije raspoloživa
- Bolja funkcionalnost i kod lošije vidljivosti zahvaljujući radarskoj tehnologiji
Polazak i manevrisanje
Front Guard Assist
- Aktivan u situacijama u vožnji do 15 km/h
- Nadgledano područje pokriva mrtav ugao ispred vozila (do otprilike 4 m) u punoj širini vozila
- Dvostepeni sistem upozorenja kod prepoznavanja opasnosti (vizuelno upozorenje, zatim vizuelno i zvučno upozorenje)
Zadržavanje trake i održavanje rastojanja
Active Drive Assist 3
- Podstiče ekonomičnu i prijatnu vožnju, posebno na auto-putu
- Može da asistira u celokupnom opsegu brzine
- Asistira pomoću automatske regulacije rastojanja sa kreni-stani režimom (polaženje i zaustavljanje u gužvi)
- Aktivni pomoćni sistem za zadržavanje kolovozne trake
- Može da spreči nenamerno napuštanje trake aktivnom intervencijom upravljanja
- U slučaju neaktivnosti vozača može umereno da zakoči vozilo do zaustavljanja
- Kod promene kolovozne trake može da vrati vozilo nazad u sopstvenu kolovoznu traku kada se identifikuje opasnost od kolizije sa vozilima u sporednoj traci
Ostanite pažljivi
Attention Assist 2
- Koristi se za poboljšanje bezbednosti u saobraćaju
- Koristi ugrađenu infracrvenu kameru za vizuelno beleženje položaja glave i zenice vozača
- Može da daje vizuelne i zvučne signale upozorenja ukoliko se prepoznaju znaci odvraćanja pažnje ili zamora
- Ovo je zatvoreni sistem, tj. svi podaci ostaju isključivo u vozilu i sistem ih nepovratno briše nakon 15 minuta
Možda bi moglo da te interesuje i ovo:
Charged to change
Već danas spremni za sutra.
Zajedno na putu
Ilustracije i tekstovi takođe mogu da sadrže pribor i specijalnu opremu koja ne spada u serijski obim isporuke. Pokazane ilustracije služe samo kao primer i ne predstavljaju nužno stvarno stanje originalnih vozila. Izgled originalnih vozila može da odstupa od ilustracija. Zadržavamo pravo na izmene. Ilustracije i tekstovi isto tako mogu da sadrže tipove, usluge održavanja, servise i proizvode koje se ne nude u pojedinačnim zemljama.
Kao međunarodno aktivno preduzeće, ravnopravnost, raznovrsnost, otvorenost i poštovanje ubrajamo u osnovna uverenja kompanije Daimler Truck AG. To pokazujemo u načinu na koji razmišljamo, delujemo i komuniciramo. U principu, svi izabrani pojmovi podrazumevaju sve rodove i identitete.
1 Sistemi asistencija su samo podrška za vozača. Vozač je i dalje u punoj meri odgovoran za bezbedno upravljanje vozilom.
2 Skladu sa serijom u EU.
3 Uz dodatnu opremu S2J se sistemski može sprečiti deaktiviranje sistema za prinudno kočenje Active Brake Assist 6 Plus.
4 Dodatna oprema, samo za određene konfiguracije vozila.
5 Dodatna oprema, samo u kombinaciji sa Servotwin upravljanjem, asistencijom za održavanje razmaka, Active Brake Assist 6 Plus, asistencijom za regulaciju stabilnosti i Multimedia Cockpit, interactive.
6 Od 02/26 se Active Brake Assist 6 zamenjuje s Active Brake Assist 6 Plus.
7 Raspoloživo od 02/2026.